Felkérést kaptam egy ügyvédi társulástól, hogy tartsak nekik egy előadást az online marketing lehetőségekről. Örömmel vállaltam. Felkészülés közben több érdekességre is bukkantam, amit szeretnék veletek megosztani.

Az ügyvéd marketing nem egyszerű dolog. Magyarországon csak a 2000-es évek közepétől engedélyezett. A Magyar Ügyvédi Kamara egy Etikai Kódexben szabályozza, hogy mit tehet egy ügyvéd és mit nem, hogyan kell elkészíteni a honlapot, mit írhat rá és mit nem.
Az etikai kódexet 2004-ben a Gazdasági Versenyhivatal határozatban, több ponton is versenykorlátozónak ítélte. Bizonyos elemek kikerültek belőle, de több olyan pont is van ami a mai napig szerepel benne. Pl: Az ügyvédi honlapon nem használhatsz vendégkönyvet, nem gyűjthetsz email címeket, vagyis nem építhetsz listát.

A legdrágább AdWords kulcsszó

Az USA-ban 30 év előnyben vannak velünk az ügyvéd marketingben. Hatalmas biznisz. A top 100 kereső kulcsszó közül 80 jogi vonatkozású. Így nem csoda, hogy a legdrágább kulcsszó is itt található.
„best mesothelioma lawyer” 935$ (kb 260.000Ft) / kattintás . Ez az azbeszt okozta rákos megbetegedés kártérítésével foglalkozó ügyvéd keresési kulcsszava. Ez még csak egy kattintás. Lehet, hogy 40 kattintásból lesz egy ügyfele. Az ár 10 millió forint. 10 millió forint egy ügyfélre?

Miért fizet az AdWordsben egy amerikai ügyvéd 10 millió forintot egy ügyfélért?

Hol éri ez meg neki? Erre három magyarázatot is tudok mondani.

1. Egy azbeszt okozta rákos megbetegedés kártérítési perében százmilliós nagyságrendű kártérítésre lehet számítani. Ennek az ügyvédi költsége már behozhatja, vagy nyereségessé teheti a kattintási költségeket.

2. Ügyfél-élettartam érték.
Az ügyfél marad az irodánál, további megbízásokat adva ezzel. Egy ilyen nagy volumenű kártérítési per után ez a kevésbé valószínű, de nem elhanyagolható. Az ügyfélélettartam értékkel számolni kell. Mindig az ügyfél megszerzése kerül a legtöbb pénzbe és energiába. A megtartása és az újra aktíválása már sokkal könnyebb feladat, főleg egy megnyert per után, amikor már 100%-os a bizalom.

3. A referencia érték. Mi az a referencia érték?
Egy országos hírű, megnyert perrel, egy egész életpályát megalapozhat magának egy ügyvéd. A megnyert pere referenciaként szolgálhat és dollár milliókat hozhat. Magyarországon ez tiltott. Nem engedélyezett a referencia marketing. Az ügyvédek nem tehetik ki a weboldalukra a konkrét ügyeiket és ügyfeleiket.

Magyarországon a legtöbb jogi kulcsszóra néhány száz forintért meg lehet kapni a kattintásokat.

Ha Te is szeretnéd tudni, hogy a saját területeden milyen kattintási árak vannak a Google AdWords-ben, akkor keress fel bátran!