Gondolom, hogy nem fogtad ki az aranyhalat, nem szakadt rád a bank, nincs végtelen pénzkészleted. Ezért nem hagyom, hogy kidobd a pénzt az ablakon. Segíteni akarok, hogy az online marketingbe fektetett pénzed fialjon és ne elégjen. Érdekel, hogy mit kell tenned?

Ezen a héten is több megkeresést kaptam, hogy készítsünk weboldalt és indítsunk AdWords hirdetéseket, vagy SEOzzuk meg valaki oldalát. Olyan felkérés is érkezett, hogy Ausztráliába tervezett weboldal SEO-ját állítsam be úgy, hogy ott eredményeket hozzon. Nagyon szívesen beszélgetek bárkivel, akinek ilyen tervei vannak. Szeretnék segíteni.

Tételezzük fel, hogy Te is ilyen terveket dédelgetsz. Van egy szuper ötleted, egy vállalkozásod, van egy terméked, vagy szolgáltatásod. Szeretnéd eladni, méghozzá minél költséghatékonyabb módon.

Mi sem egyszerűbb ennél, mint készíteni hozzá egy weboldalt és megreklámozni. – A legtöbben így gondolkoznak. – Egy jó reklám és dőlni fog a pénz. – Nem! NEM és NEEEM! Ennél hangosabban nem tudok írásban kiabálni.

Egy jó marketinges és dölni fog a pénz? – Talán. – Mert a marketinges elmondja, hogy mi mindent kell tenned mielőtt a fizetett reklámba belekezdesz, mielőtt weboldalt készítesz.

Ha velem beszélgetsz elmondom, hogy milyen állomásai vannak a Marketing Útnak. Ha most fogsz bele miket kell végiggondolnod, elkészítened. Ha nem most kezdted, de valamiért nem úgy pörög az üzlet ahogy szeretnéd, ha nem hozzák a hirdetéseid az eredményeket, akkor is érdemes megnézni, hogy az alapok rendben vannak-e.

Tudtad-e hogy a Marketing Út 10+1 állomásából a fizetett hirdetési kampány a 10. helyen áll?
Tudtad, hogy a weboldalkészítés a 7. állomás és a keresőoptimalizálás (SEO) csak a 9. a sorban?
Vajon tudod-e, hogy mi van az első 6 állomáson? Miket kell, vagy kellett volna az online marketinghez végiggondolnod, kidolgoznod, megcsinálnod mire odáig eljutsz, hogy weboldalt készítesz és százezreket költesz a hirdetésekre?

Számoljunk egy kicsit

Egy weboldal elkészítése saccolva 100e-300e Ft.- közé esik. Persze az ár rengeteg dologtól függ. Pl: attól, hogy mit szeretnél látni a weboldalon, milyen funkciók legyenek beépítve, mennyire profi a készítője, mekkora munka felprogramozni a kért tartalmakat és eszközöket.

Egy fizetett Facebook hirdetésre is alsó hangon napi 1000Ft-ot, egy AdWords hirdetésre a másik ezrest kell elköltened. Ilyen alacsony költségkeret mellett az adatok is nagyon lassan fognak jönni amire optimalizálni lehet a hirdetési kampányaid. Ezért mondjuk, hogy jobb nagyobb összeggel indítani és amikor már rendesen beállítottuk a hirdetési kampányt, kizártuk a rossz eredményeket hozó közönséget, vagy az oda nem illő kulcsszavakat, amik csak égetik a pénzed, akkor lehet csökkenteni a ráfordítást.

A hirdetési rendszerek kezelését, az alapokat megtanulhatod, de nem fogsz olyan eredményt elérni, mint azok a szakemberek, akik évek óta, napi szinten ezt tolják. Egy hirdetési szakember havi szinten 40-50.000 Ft-tól indul. Innen emelkedik az ára attól függően, hogy mennyire összetett Facebook, vagy AdWords kampányokat kell futtatnia, mekkora a napi/havi költés, mennyi időt kell foglalkoznia a hirdetési rendszer kialakításával, és napi szinten annak optimalizálásával.

Ezek azt jelentik, hogy ráköltöttél kb. 150.000-et a weboldaladra és a legkisebb hirdetési költségek mellett is havi 100.000Ft-al számolhatsz, ha hirdetni akarod. Három hónapig hirdeted, és nem akarnak jönni az eredmények. Pedig ekkor már közel fél milliód benne van ebben a mókában.

Miért nem jönnek az eredmények?

Mennyi munka van a szolgáltatásod kidolgozásában, a tanulásban, a fejlesztésben, a termék előállításban, mire odáig eljutottál, hogy piacra dobd a cuccod? Százezrek? Milliók? Lehet, hogy ez az utolsó 500.000Ft amitől az eredményeket reméled, az utolsó forintjaid. Azt gondolod, hogy ez az utolsó állomás és valahol igazad is van. A „Fizetett hirdetési kampányok” a Marketing Út utolsó állomása.

Miért nem jönnek mégsem az eredmények? Itt a magyarázat:

Ha a vállalkozásodban az online marketing az utolsó a sorban, akkor azt javaslom, hogy gondold újra a stratégiádat! Az online marketing nem a Weboldal elkészítésével és a fizetett hirdetésekkel kezdődik. Az online marketinget nem akkor kell elindítani, amikor a vállalkozásod készen áll az indulásra, hanem jóval előtte. Mikor, hogyan, mit kell csinálnod?

Az Online Marketing Úton végigmegyünk azokon az állomásokon, amiket feltétlenül meg kell csinálnod ahhoz, hogy a végén eredményeket hozzon a weboldalad és jó konverziókkal (eredményekkel) fussanak a hirdetéseid. A Marketing Úton kérdések százait kapod tőlem, amikre őszintén kell válaszolnod a saját vállalkozásod érdekében. Megmutatom, elmondom mikor, mit és hogyan csináld.

A Marketing Út első 6 állomása

  1. Tervezünk:
    Még kezdés előtt, az ötlet felmerülésekor kell felmérned a piacod, megvizsgálnod, hogy mennyire van szüksége a termékedre/szolgáltatásodra? Tisztában vagy vele, hogy ki az álomügyfeled, akinek a legjobb eredményekkel tudunk majd hirdetni? Kitaláltad, hogy mitől nem leszel majd ár alapon összehasonlítható? Pozicionáltad a vállalkozásod? Mi lesz az a különlegességed amitől majd téged fognak választani az ügyfeleid a konkurencia helyett?
  2. Márkát építünk:
    Neked van már küldetésed? Mi a Te nagy Miért-ed? Van arculatterved, szlogened, domain neved?
    Milyen értéket képvisel a céged, a terméked, a szolgáltatásod? Mit szeretnél, hogy mi jusson eszébe az embereknek rólad? Kialakítjuk a kommunikációs stílusod.
  3. Online megjelenítünk:
    Mielőtt százezreket kiadsz egy weboldalra, felteszem a kérdést, hogy eljött-e az idő, szükséged van-e már rá. Az online megjelenés nem a weboldallal kezdődik. Van már Facebook oldalad, indítottál blog-ot? Készítettél videókat a Facebook-ra, vagy a Youtub-ra?
  4. Online kommunikálunk:
    A legtöbben ott akadnak el, hogy nem tudják megszólítani az ügyfelüket. Pedig az internet a világ legjobb hatástöbbszöröző eszköze. Amit ide felteszel az 24 órában dolgozik helyetted és elérhető.
    Pontosan tudod, hogy hogy kinek, miről és hogyan kell írnod? Ismered a  S.É.M.A-t a legütősebb címsor megírásához? Tisztában vagy az ügyfélúttal amit az érdeklődőid a fejükben megélnek a vásárlási fázis egyes szakaszában?
  5. Listát építünk:
    .Van ügyféllistád? Mekkora? Mennyire friss, ill. frissen tartott? Szegmentálod a listádat? Megfelel a céged az adatgyűjtés törvényi feltételeinek (GDPR). Tudod, hogyan kommunikálj a listáddal? Miről és milyen gyakran írj nekik?
    A ügyféllistád, és a potenciális érdeklődőid listája a céged legnagyobb értéke. Ha nincs listád, sürgősen pótolnod kell.
  6. Térképet rajzolunk:
    Van elképzelésed, terved a marketing folyamataidról? Le is rajzoltad? Most megosztok veled egy részletet a könyvből:
       „A marketing térkép 4-es szabálya:
    A marketing térképed megrajzolásakor minden elemnél négy kérdésre kell választ adnod.
    1. Honnan érkezik az érdeklődő?
    2. Milyen oldallal, információval találkozik?
    3. Mit kell tennie, vagy mit tehet?
    4. Mi történik a műveletet követően?”

Az első hat állomást szakember-hatástöbbszöröző foglalkoztatása nélkül, önállóan is végig tudod járni. Nem kellenek hozzá kivitelezők, informatikai guruk, csak JPA (Józan Paraszti Ész) és a Marketing Út útmutatásai. Ezt követően jönnek azok a munkák, ahol már szükséged lesz külső segítségre. Jön a weboldalkészítés, az automata hírlevélküldő szoftverek, a keresőoptimalizálás és a fizetett hirdetési kampányok. Ezekhez már érdemes szakembert foglalkoztatnod. Ezért álljunk itt meg! –> STOP Checkpoint!

Marketing Út – Ellenőrző pont

Az ellenőrző ponton megvizsgáljuk, hogy milyen mértékben sikerült kidolgoznod az előző hat állomást. Ha rendben vannak az alapok, akkor haladhatsz tovább a Marketing Úton. Jöhet a weboldal, a SEO, az automatikus hírlevélkezelő, indulhatnak a fizetett hirdetési kampányok és hozni fogják az eredményeket.

Tarts önvizsgálatot!
Segítek benne. Összeállítottam egy kérdéssort, ahol pontozással tudsz válaszolni! 15db kérdést teszek fel amire őszinte értékelést kell adnod saját magadnak 0-5 pont között. 15×5=75 pont a max eredmény.
Töltsd ki az értékelést és olvasd el a végén az összegzést! Ebből kiderül, hogy nyugodt szívvel haladhatsz-e tovább és hogy hol lehetnek hiányosságaid a Marketing Úton. Min érdemes még dolgoznod, mielőtt szakemberekre, hirdetésekre költöd a pénzed.

Kéred az ellenőrző pont kérdéseit? Add meg a neved, email címed és máris küldöm!

[xyz-ihs snippet=”lm-ellenorzo-pont”]