A listád a tőkéd! Neked van vendéglistád, ügyféllistád? Frissen tartod, szegmentálod? Pénzre tudod váltani? Szeretnél új ötleteket, inspirációkat a listaépítéshez? Szeretnél megoldási javaslatokat ahhoz, hogyan építs tökéletes listát és hogyan profitálj belőle? – Gyere el a marketing beszélgetésünkre!

Vasárnap ismét megyünk ötletelni. Az első találkozó is igen jól sikerült, e hétvégén folytatjuk.
Ez alkalommal arról lesz szó, hogyan készíts vendéglistát, hogyan építs a vendégeidből, ügyfeleidből adatbázist. Hogyan kérd el az email címüket, telefonszámukat, hogyan vedd fel őket egy csoportba, milyen rendszert használj ehhez, hogyan szegmentáld őket, és végül, amiért csináljuk: hogyan monetizáld a listád, vagyis hogyan csinálj pénzt vele.

Miért morzsolódnak le a vendégeid?

Dan S. Kennedy, amerikai üzleti guru a vásárlásokkal kapcsolatban állapította meg az alábbi adatokat. Szerinte azért nem vásárolnak, vagy veszik igénybe a szolgáltatásod ismét, mert ügyfeleid:
– 1%-a meghal,
– 3%-a elköltözik,
– 5%-a barátja tanácsára vált egy konkurens termékre, vagy szolgáltatásra,
– 9%-a drágának tart,
– 14% elégedetlen a termékeddel, vagy szolgáltatásoddal,
…és most figyelj!!!
 68%-a azért nem vásárol ismét, 
mert nem foglalkozol vele és elfelejt. 

Ezt sok szakkönyvben idézik. Amikor először találkoztam ezzel a megállapítással, engem lesokkolt. Tényleg, azért tűnnek el a követőim, a szolgáltatásaim iránt érdeklődők, mert nem foglalkozom velük?
Nem elég tökéletes szolgáltatást nyújtani. Szükség van utánkövetésre és folyamatos kapcsolattartásra.
Ha egy rendszeres szolgáltatásod van (márpedig a fitnesz az rendszeres szolgáltatás), akkor a vendégedet folyamatosan meg kell tartanod. Időről időre emlékeztetned kell rá, hogy Te nyújtod számára a tökéletes megoldást.
 Ha te nem foglalkozol a vendégeiddel, majd megteszi más és elcsábítják tőled.   Ha egy vendéged néhány hétig kimarad és te nem vagy rendszeres kapcsolatban vele, akkor előbb-utóbb valaki más szippantja fel őt. Ne feledkezz meg arról, hogy hány konkurens cég utazik a te vendégedre, az ő pénzére. Konkurenciaként itt nem is feltétlenül a többi fitnesz teremre kell gondolnod. Az ügyfeleid pénze nem véges. Ha más szolgáltatást, vagy terméket vonzóbbnak, fontosabbnak talál a tiédnél, akkor lehet, hogy nem fogsz beleférni a költségkeretébe. Hátrébb csúszol a fontossági sorrendjében és nem nálad fogja elkölteni a pénzét.

Mi tehát a legfontosabb? 
Rendszeres kapcsolatban kell maradnod a vendégeiddel, a lemorzsolódott vendégeiddel is és meggyőzni őket, hogy mennyire fontos számukra hogy újból és újból a te szolgáltatásodat vegyék igénybe. Foglalkoznod kell a problémájukkal és megoldást nyújtani számukra, méghozzá a legjobb megoldást.
Ehhez viszont egy listára van szükséged az elérhetőségeikkel. (Email cím, telefonszám, FB kapcsolat, stb…)

A Marketing út 5. állomása a listaépítés

A Fitnesz Online Marketing Út című könyvemben megírtam, hogy a megjelenést és az online kommunikációt követően a listaépítés a legfontosabb. Listát weboldal nélkül is tudsz építeni. Ahogy mondani szoktam, a listaépítés a kockás füzettel kezdődik, mert valahol el kell kezdeni, de tudjál róla, hogy ez a megoldás nem felel meg az európai adatvédelmi törvényeknek (GDPR). 😉

A kockás füzettől haladhatunk a digitális megoldásokban az egyre fejlettebb és sokrétűbb lehetőségek felé. Kezdetnek használhatsz Google címjegyzéket, majd leválthatod speciális szoftverre, amiben profi módon tudod gyűjteni és szegmentálni a feliratkozóidat és amiből közvetlenül tudsz velük kommunikálni is.

Ha érdekel, hogy én hogyan csinálom, milyen szoftvereket, megoldási módokat javasolok a követők, érdeklődők és az új vendégek szerzésére, hogyan kommunikálok rendszeresen a listámon szereplőkkel, milyen személye szabott javaslatom van számodra, vagy tudni szeretnéd, hogy mások hogyan csinálják, akkor gyere el a beszélgetésünkre!

Hogyan csinálj pénzt a listádból?

Felteszek néhány kérdést. Válaszolj rá őszintén, magadban!

Melyik edző visz haza több pénzt az edzőteremből?
– A csoportos edző, aki szuper edzést tart, de kevesen látogatják az óráját.
– A csoportos edző, aki szakmailag átlagos edzést tart (vagy rosszabbat) és mégis full házon dübörögnek az órái.

– A magasan képzett személyi edző, akinek profi programja, de kevés követője, kevés vendége van.
– A személyi edző, aki a kisebb szakmai hozzáértése ellenére is hatalmas követőtábort tudott kialakítani maga köré és a kiemelkedő kommunikációs képességével bármit elad a vendégeinek.

Nem kell lukat beszélned a vendégeid hasába. Elég, ha rendszeresen kommunikálsz a listáddal.
 Ha tudsz beszélni velük, róluk, akkor megnyerted magadnak őket!  Írj email hírlevelet, küldj SMS-t, beszélgess velük FB csoportban, írj általuk is érthető szakmai cikkeket, tanítsd, fejleszd őket.

  • Ha van egy akció, értesítheted a listádon lévőket.
  • Ha rendezvényt szervezel, lesz kinek ajánlanod.
  • Ha egy új termék kerül a kezedbe, tudod kinek ajánlani.
  • Ha egy új szolgáltatást (egy új edzésmódszert) dolgoztál ki, lesz akinek kiajánld.
  • Ha programváltozás van, értesítheted a követőid.
  • Ha egy különleges esemény várható, szólhatsz nekik.
  • Ha írsz egy szakmai cikket, vagy készítesz egy videót ami érdekelhet őket, akkor elküldheted nekik.
    Soroljam még?
     Ha nincs listád, nincs bevételed! 

Van egy jó és egy rossz hírem.

A jó hír: a legtöbb edzőnek még nincs listája. Ezzel olyan előnyre tehetsz szert, amivel elhúzhatsz.
A rossz hír: egyre több edző ismeri fel a saját marketingjének a szükségét. Te köztük vagy?

Jelentkezés:

A 2. Fitnesz Marketing Brainstormingot most vasárnap tartjuk a bevált helyen, a Corvin Plaza Frei Cafe-ban 10 órától délig. A részvétel majdnem ingyenes. Ha szeretnél eljönni, vagy érdekel a későbbi hasonló rendezvényünk, akkor csatlakozz ezen az űrlapon keresztül. Az űrlap kitöltése még semmire nem kötelez.