A Facebook beetetett bennünket, mint a drogosokat, az ingyen cuccal. Mostanra, amikor Magyarország digitális lakosságának a 99,9%-a fent van a Facebookon és a világon 2 milliárdan használják napi szinten, benyújtotta a számlát. Vége az ingyenes időszaknak. A felhasználóknak ugyan továbbra is ingyenes lesz a portál, de a vállalkozóknak fizetniük kell ha eredményeket akarnak elérni. 

Facebook Zéró

A vállalkozások százezreket, milliókat költöttek arra, hogy felépítsék a FB oldalukon a követő táborukat. Tévedés volt azt gondolni, hogy ez az adatbázis az övék. Ez a Facebooké és azt csinál vele amit akar.
2018 tavaszán csavartak egyet az algoritmuson és így hiába a FB oldalon a sok követő, az oldalra kitett posztok elérése a nullához közelít. Ezt hívjuk Facebook Zéró-nak.

Emelkedő hirdetési árak a Facebookon

A Facebook monopol helyzetben van, nem tud több regisztrálót bevonzani. Csak úgy tud nagyobb bevételre szert tenni és a növekedést felmutatni a részvényesei felé, ha emeli a hirdetésekből befolyt összegeket. Ezért megszünteti a lehetőségét, hogy ingyenesen el tudd juttatni a követőidhez a tartalmad, rákényszerít a fizetésre.

Ennek következtében megsokszorozódott az azonos célcsoportokra hirdető cégek száma, ami a hirdetések áremelkedést hozta magával. A megnövekedett verseny magában hordozta a hirdetési árak emelkedését.
Iparágtól és szolgáltatási szegmenstől függetlenül átlagosan havi 3%-al emelkednek a hirdetési árak.

Az eskuvodjmusor.hu oldalam szolgáltatásainak a Facebook reklám költsége egy év alatt 300%-al nőtt. A hirdetési árak már a nyereségességet veszélyeztetik.

Facebook (online marketing) válságkezelés problémái:

  1. A Facebook Zéró következtében háromszorosára emelkedtek a hirdetési árak. Az információk csak hirdetések formájában juttathatók el a felhasználókhoz.
  2. A hírlevelek célbaérkezési és megnyitási aránya a szigorúbb SPAM szűrők miatt sokkal rosszabb, mint korábban. A fiatalabb generációk nem email-eznek.
  3. Messenger Chatbot: a Cambridge Analica botránya miatt lekapcsolták a chatbotokat.
    (Update: ezt mára visszakapcsolták)
  4. Közel azonos mértékben megemelkedtek a Google AdWords hirdetési árai is.

Facebook (online marketing) válságkezelés megoldásai:

Add meg a neved, email címed és azonnal küldöm a megoldási tippjeim!