Érdemes vállalkoznod? Érdemes-e pont abban a tevékenységben, azzal a termékkel, szolgáltatással piacra lépned, amit tervezel? A kompetencia index megadja a választ, hogy van-e létjogosultsága az üzletednek ebben a formában. 

Bevallom, hogy nem én találtam ki. Kompetencia indexről Weiser István könyvében olvastam először. Engem ugyanúgy sokkolt, mint ahogy téged fog. A legtöbb vállalkozásról kiderül, hogy nagy problémák vannak az alapokkal. Ezért írtam, hogy fájni fog.

Azt nem mondom, hogy nem kell komolyan venni és azt sem állítom, hogy ettől kell függővé tenni, hogy érdemes-e vállalkoznod. Az viszont biztos, hogy el kell gondolkoznod az eredményen.

A kompetencia index három kérdés alapján ad egy indexszámot, amit értékelünk. Mind a három kérdés a Te szolgáltatásodról, termékedről szól. Találkoztam olyan vállalkozóval aki annyira biztos volt a dolgában, annyira bízott a termékében, hogy mindenre azonnal a maximális pontszámot írta be magának, és mégis elbukott a piacon. Olyanok is akadtak, akik alulértékelték a vállalkozásukat és a kompetencia index szerint semmi keresnivalójuk nem lett volna a piacon, mégis sikeres vállalkozást építettek. Ezért érdemes egy kicsit elfogultság és kishitűség nélkül, objektívan tekinteni a kérdésekre.

  • Tényleg akkor a piaci igény a szolgáltatásodra, mint gondolod? Nem kisebb, nem nagyobb?
  • Vajon tényleg a Te terméked, szolgáltatásod a legjobb, a tökéletes megoldás az ügyfeleidnek?
  • Tényleg nem lehet helyettesíteni más cégek szolgáltatásával/termékével? Tényleg nincs konkurenciád, vagy tényleg csak egy vagy az 1000-ből?

Ok, nem húzom tovább, jöjjön a kompetencia index. Arra kérlek, hogy oszd meg velem a végén az eredményt és ha van kedved, beszélgessünk róla a Marketing Út Klubban!

[]
1 Step 1
Marketing Út - Kompetencia index

A kompetencia indexszel konkrét értékszámot kaphatsz a szolgáltatásod, vagy terméked piaci létjogosultságáról. Arról, hogy van-e értelme belevágnia vállalkozásba, vagy érdemes lenne elengedni az ötletet. Néha akkor jársz a legjobban, ha bele sem fogsz mert így rengeteg munkától és bosszúságtól kíméled meg magad. Neked kell majd eldöntened, hogy mi az, amit érdemes megvalósítani és mi az, amit nem?

Ezzel a teszttel pillanatok alatt kaphatsz egy megközelítő választ. Azért írom megközelítőnek, mert szerintem a siker ugyan úgy, mint a kudarc rengeteg tényezőn múlik.

Válaszolj a kérdésekre 1-től 5-ig pontozással!

1. Mekkora a valós piaci igény szerinted a szolgáltatásodra, vagy a termékedre? (1-ha kicsi a piaci igény, 5-ha nagy)
2. Mennyire nyújt tökéletes megoldást az ügyfeleidnek a terméked/ szolgáltatásod? (1-ha nem nyújt tökéletes megoldást, 5-ha tökéletes megoldást nyújt)
3. Mennyire lehet lecserélni, vagy helyettesíteni a terméked/szol- gáltatásod a konkurenciáéval? (1-ha bármikor lecserélhető, 5-ha egye- di, nem helyettesíthető)

Az egyes jellemzők mind hatással vannak egymásra, ezért nem összeadjuk, hanem összeszorozzuk a pontszámokat. Így a max pontszám: 5x5x5=125pont.

Eredményed: 125 pontból

[field1*field2*field6] pontot értél el.

✘ 1-30 pont: Annyira gyenge, hogy ebben a formában nem érdemesvállalkoznod.

✔️  31-60 pont : Közepes. Nem reménytelen, de dolgozni kell rajta az eredményességért.

✔️ 61-100 pont: Jó eredmény, érdemes csinálni, de még lehet javítani rajta.
125 pont: Tökéletes! Hátradőlhetsz, vagy gondold át újból az értékelésed, mert ilyen csak a mesében van!
Név:
Previous
Next