A történetek számítanak, amiket az emberek mesélnek a rólad. Elmesélik a barátaiknak anélkül, hogy kérned kellene Őket erre. A vendégeid számára az élmény a legfontosabb. Az elvárt eredmények az alap, onnan indulunk, de ma már nem igazán tudsz kitűnni pusztán a termékeddel, vagy a szolgáltatásoddal. Adj olyan élményt a vendégeidnek, amiről beszélni fognak!

Erről több példát is hozok a Fitnesz Online Marketing Út című könyvemben. Az emberek élményeket követelnek és ezért hajlandóak jóval magasabb összeget fizetni.
Végiggondoltad, hogy a vendégeid hány százaléka érkezik továbbajánlásból? Elárulom: kb. 20%. A bevételed 20%-a abból származik, hogy beszélnek rólad. A saját vendégeid a legjobb ajánlóid.

A 4xE-ről az edzők kommunikációjában az előző cikkemben írtam (Egyediség, Edukáció, Elvárások, Eredmények). E cikk végén írtam, hogy akkor leszel aduász, ha az Élményt is meg tudod teremteni.

Egy érdekes és elgondolkoztató felmérés szerint a cégvezetők – ez esetben nevezhetjük edzőknek – 80%-a úgy gondolja, hogy szuper élményt nyújt az ügyfeleinek/vendégeinek. Ugyanezt a megkérdezett ügyfelek/vendégek, csak a 8%-a állította. Óriási a kontraszt abban, ahogy Te látod a saját szolgáltatásod és ahogy mások látják.

Ne érdekes, hanem érdeklődő legyen a szolgáltatásod!

Egy vendégedet sem érdekli, hogy mi mindent tudsz, milyen szélesek az ismereteid. Mindenkit csak az az egy dolog érdekel, hogy milyen megoldást tudsz nyújtani az Ő problémájára. Akkor tudod a legjobban meggyőzni a vendégeid arról, hogy a legjobb választás vagy számukra, ha érdeklődsz irántuk.

Nem érdekli a vendégeid, hogy mennyit tudsz, amíg nem tapasztalják meg, hogy mennyire érdeklődsz irántuk.

„Az emberek elfelejtik, hogy mit mondasz nekik,
az emberek elfelejtik, hogy mit teszel velük,
de az emberek nem felejtik el, hogy hogyan éreznek irántad.”
– Maya Angelou

2017 őszén a PJA Marketing akadémián vendég volt Jason Friedman, aki talán a világ legnagyobb élményteremtője. Olyan cégeknek dolgozott, mint a Universal Studio, a Disney, vagy a Brodway. 100 millió dolláros cégével olyan felejthetetlen élményeket terveztek és valósítottak meg a látogatók számára, amitől ők mágnesként akartak visszatérni és újravásárolni.

Kidolgozott stratégiája van az élményteremtésre, erről tanított bennünket az előadásain. Ezekből a tanításokból osztok meg veled jó néhányat, ha eljössz a Fitnesz Marketing Brainstormingra.
A téma a kommunikáció lesz, de érintőlegesen az alábbi kérdésekre is választ kaphatsz:

  • Hogyan tudsz olyan legendás vendégélményt, élmények egész sorozatát kitalálni amiről beszélni fognak?
  • Mik azok az érintési pontok, ahol valami előre tervezett élménnyel tudod meglepni a vendégeid/ügyfeleid?
  • Mik lesznek azok az élmények amitől garantáltan dobnak egy hátast a vendégeid/ügyfeleid?

[listamester id=”369″ mode=”js”]